streamline webdesign


A cég tevékenységi köre fontos az arculattervezésnél

A cég tevékenységi köre fontos az arculattervezésnél

Manapság a design terén az arculattervezés kivételesen nagy szerepet kap. Persze itt ne a lakberendezésre gondoljunk, hanem az egyedi weboldalakra és a legkülönfélébb internetes felületekre, no és természetesen az egyes cégek logóira stb. Alapvetően elmondhatjuk, hogy az arculattervezés lépései az igényfelméréssel kezdődnek. Nem mindegy ugyanis, hogy egy adott témájú weboldalhoz, vagy egy céghez milyen típusú arculatot párosítunk. Egy fiatalos, vállalkozó szellemű cég például nem kaphat szürke és halvány színeket, de ez fordítva is igaz. Az arculattervezés során számtalan tényezőt figyelembe kell venni. Fontos az adott cég, vagy vállalkozás tevékenységi köre, annak attitűdje, a dolgozók hozzáállása és sok más, ami végső soron nagyban hozzájárul majd a megfelelő arculat megalkotásához. Az arculattervezés lépései között fontos megemlítenünk az egységességet. Kiemelt szerep jut ennek a fogalomnak, ugyanis egy megfelelő minőségű arculat minden esetben egységes kell hogy legyen. Nem szerepelhetnek más motívumok egy névjegykártyán, mint a céges táblákon, s nincs ez másként a logók kapcsán sem. Köztudott tény, hogy a legnagyobb cégek kiemelten ügyelnek arra, hogy a különböző felületeken feltüntetett logóik minden esetben egységesen szerepeljenek. Nem mindegy tehát, hogy a logó a kép mely részén helyezkedik el, s ez igaz a méretére, az áranyaira és a színére is. Az arculattervezés lépései közül tehát legelőször ezekre a folyamatokra érdemes odafigyelni, ugyanis egyedi és egységes arculat nélkül egy cég márkaépítés szempontjából biztosan nem lesz annyira sikeres, mint a jól megtervezett arculatú versenytársa!