Ennek a kérdésnek hallatán az ötletek sokasága jelenik meg a fejekben, ugyanis számos területen hasznosítható ez az elemzés. Vegyük például a stratégia megalkotását. Ez egy olyan folyamat, ami alapvetően eldönti, hogy cégünk melyik irányba megy, mik a célkitűzések és a jövőbeli tervek. Ehhez a versenytárselemzés elengedhetetlen folyamat napjainkban. Azok a cégek, akik nem rendelkeznek a megfelelő információkkal, nem tudnak érvényesülni a piacon. Ma már az információért vívott háború jelenti a vállalatok sikerességét. Az információ hatalom, ezért ha valaki naprakész és hiteles információkat tud beszerezni, akkor jelentős előnyhöz jut a többi vállalattal szemben. A versenytárselemzés biztosítja ezeket az információkat. Megmutatja a konkurencia gyengeségeit és hiányosságait, amikre alapozva könnyen meg lehet alkotni a hosszú távú versenyképes stratégiát, amivel uralható a piac. A versenytárselemzés objektív és naprakész információi valamint kimutatásai megfelelő hátteret biztosítanak a megalapozott döntésekhez.